A tantra nézete szerint a magasabb realizációk megvalósítása, első ízben a negatívumoktól való megtisztuláson múlik. Amíg nem teszel valamit, hogy mérsékeld a realizáció akadályait, addig nincs értelme erőltetni a meditációt. Szerintem gyakran túlerőltetitek. Aztán panaszkodtok, hogy „csak meditálok és meditálok, de a meditációm mégsem fejlődik.” Ez azért is történhet meg, mert még nem hoztátok létre a realizációk elérésének kedvező körülményeket. Erőteljes tisztító gyakorlatokat kell végezned, olyanokat, mint amilyen a Vadzsraszattva meditáció és mantra recitáció, mely az egyik tantrikus előkészítő gyakorlat. Erről a Három Meggyőződésben a részletesen leírást találhattok.
Vadzsraszattva minden buddha tisztaságának a manifesztációja. Általánosságban véve, a Vadzsraszattva gyakorlat tökéletesíti mind a meditációd, mind pedig az életmódod. Ha bármikor problémáid adódnak az életben, vagy akár a Dharma tanulással és gyakorlással kapcsolatos nehézségeid támadnak, akkor csak meditálj intenzíven Vadzsraszattván. Ha elvégzel csupán három hónap Vadzsraszattva elvonulást, akkor biztosan fogsz tapasztalni valamiféle változást, még akkor is, ha nem tökéletes az egyhegyű koncentrációd.
A lényegiség ékessége című indiai tantrikus szövegben az áll, hogy a Vadzsraszattva mantrájának mindennapi huszonegyszeri ismétlése biztosít arról, hogy a se a természetes negatív
tulajdonságok, sem pedig a tantrikus fogadalmak megtörésével járó negatívumok ne erősödjenek. A megtört tantrikus fogadalmak a realizációk legkomolyabb akadályai, ezekhez képest más fogadalmak megszegése szinte jelentéktelenek. A szöveg még hozzá teszi, hogy százezer Vadzsraszattva mantra elismétlésével minden negatívumunktól megtisztulhatunk. Sok hagyományvonal láma mondja, hogy a megfelelően elvégzett Vadzsraszattva elvonulással még azt is megtisztíthatjuk, ha megszegtük volna az összes tantrikus gyökérfogadalmunkat.
Amennyire csak lehetséges használd ki a Vadzsraszattva gyakorlat által nyújtott lehetőséget, főképp, ha még nem végezted el a teljes Vadzsraszattva elvonulást. A Vadzsraszattva megtisztulást összekötheted a belső tűz gyakorlattal úgy, hogy felváltva csinálod őket, így egymást támogathatják. A százezer mantra recitációt elismételheted ily módon is, közben felfedezheted a belső tűz erejét. A tantrikus előkészítők és a beteljesítő szakasz gyakorlatai együtt közösen biztos sikert hoznak. Kezdő gyakorlóknak az a jó, ha reggel a belső tűzet gyakorolják, este, alvás előtt pedig tíz perc Vadzsraszattva megtisztulást végeznek. Így kellemesen aludhatnak, boldog tudatállapotban. Ha boldogtalan tudatállapotban mész aludni, akkor egész éjjel erős karmát fogsz aktiválni.
A konvencionális, relatív tudat felszínre hozza és növeli a negativitást. Ha azonban képes vagy felismerni, hogy még a negatív energia koncepciója is illúzió és nem-duális természetű, akkor negativitásod csökkenni fog. Csak úgy, mint bármi más, a pozitív és a negatív is kölcsönös összefüggésben van egymással, a saját tudatunkban áll össze a kép.
Az új tanítványok néha úgy gondolják „Túl sok szó esik a bűnről és a negativitásról!” Azt gondolják, hogy isten vagy Buddha teremtette a negativitást, de ez nem így van. Saját tudatunk teremti a negatív karmát. Mi, saját magunk vagyunk azok, akik azt hisszük, hogy negatívak vagyunk. Amíg tudatosan vagy akár nem tudatosan is, de hiszünk abban, hogy tisztátalanok vagyunk, addig az önsajnálás képzete mindig jelen lesz, ezért önsajnáló tetteket fogunk végrehajtani, ugyanis önsajnáló vibrációt sugárzunk magunkból. Ezért ilyen fontos a negativitás megtisztítása.
A megtisztulás azt jelenti, hogy pszichológiailag megfejtjük, kidolgozzuk saját helyzetünket és karmánkat. Erre a legjobb módszer, ha realizáljuk a negativitás és az ego ön-létezésének
hiányát. Ezt elég nehéz megérteni, azonban azokkal a pszichológiai koncepciókkal, melyek mélyre húznak, valamit mégis csak tennünk kell. Határozottan hiszem, hogy Vadzsraszattva száz-szótagú mantrájának akár egyszeri elmondása is már megingatja a negativitást. Tudom, hogy milyen erőteljes. Természetesen óriási lesz a különbség annak függvényében, hogy helyesen vagy helytelenül recitáljuk a mantrát. Ugyanis gyakran recitáljuk a mantrákat figyelmetlenül. Még százezer figyelmetlenül végzett mantra-ismétlés sem ér annyit, mint egy tökéletes mantra
recitáció.
A Három Meggyőződésben Dzse Congkhapa részletes leírást ad a Vadzsraszattva meditációról, én viszont most itt nem merülnék a részleteibe − mivel már máshol 1 úgy is elmagyaráztam ezért − inkább csak egyszerűen elmondom a gyakorlat lényegét.
Vizualizáld, hogy a fejed felett ül lótuszon és holdkorongon Vadzsraszattva és hitvese. Testük ragyogó fehér fényből áll. Ismerd fel, hogy a férfi és női istenségek megegyező realizációkkal rendelkeznek.
A megtisztulás folyamatát háromféle módon kell vizualizálni és mind három vizualizációval egyidejűleg a mantrát kell recitálni.
• Az első módszerben − tejhez vagy ivó-joghurthoz hasonlatos − fehér nektár folyik Vadzsraszattva és hitvese szívéből, mely a központi csatornájukon leereszkedik, áthatolva így az ezekkel kapcsolatos alsóbb csakrákon, majd tovább folyik holdkorongon és a lótuszon keresztül. Mintegy hatalmas vízesés, mely magasról szakad alá, olyan erőteljesen lép be a fejtetődön keresztül a nektár testedbe, ahol a központi csatornádon lefelé sietve végül teljesen megtisztít téged. Minden durva negatív energiád és belső szemeted a tested alsó nyílásain keresztül − kígyók, skorpiók, férgek, hangyák vagy bármilyen más hatásos formában − kilépve távozásra kényszerül. Egy másik alternatíva, hogy a tudat három mérgének − vágy, nem-tudás, harag − szimbólumaiként, azaz kakas, disznó és kígyó formájában képzeled el kilépő negativitást. Minden durva negatív energiád megtisztul, és eltűnik a föld mélyében.
• A második módszerben gyönyörteljes nektár ereszkedik le Vadzsraszattvából és hitveséből, mely a központi csatornádon keresztül lefolyva teljesen megtölti az egész tested, a lábad ujjaitól egészen a koronádig. Majd vizualizáld, hogy minden tisztátalan energiád a nektár által kényszerítve felfelé tör és az orrnyílásaidon, szádon keresztül kilép testedből. Ez olyasmi, mint amikor tiszta vizet öntünk egy piszkos pohárba, és ettől a szennyeződés feljön a víz tetejére. Ez a második módszer sokkal finomabb természetű, mint az első.
• A harmadik technikában folyadék helyett fény energiát vonunk be. Ez az erőteljes és gyönyörteljes fény fehér színű, de van egy kis szivárvány árnyalata. Ettől fénytől egy pillanat alatt megsemmisül a benned lakozó sötétség. Nyom nélkül eltűnik a sötétség a korona-csakrádból, a torok-csakrádból, a szív-csakrádból és mindenhonnan. Az agyad és idegrendszered nem funkcionáló részei aktiválódnak, így nem marad hely a test, beszéd és tudat tisztátalanágainak. Végül az egész tested áttetszővé válik, mint egy kristály.
Ez a három vizualizációs technika a fő meditáció, melyekhez Vadzsraszattva mantrájának recitálását társítjuk. Mivel nagyon jó eredményt hoznak, így gyakorolnotok kell.
Most ajánljuk fel az érdemeket. Ne merüljön fel semmiféle akadály a belső tűz megvalósításában! Mindannyian, még ebben az életben érjünk el megvalósításokat!
Gyémánt
Tudat Vadzsraszattva tisztítógyakorlata
részlet Láma Jeshe tanítványának Kathlen
Mcdonaldnak - Hogyan Meditáljunk című könyvéből
magyarul a tibetet segítő társaság Sambhala Tibet Központ belső jegyzeteként kapható
Miért van az, hogy amikor
leülünk meditálni, tudatunk reménytelenül elkalandozik mindenfelé? Miért olyan
nehéz ellenőrzés alatt tartani a tudatot és elérni a megvalósításokat? Talán
még könnyebb is volt mindez, mielőtt leültünk meditálni.
A tudat átalakítása nem könnyű, tehát nem meglepő, hogyha
akadályokat és nehézségeket tapasztalunk. Ez nem azt jelenti, hogy hiányzik
belőlünk a bölcsesség vagy a helyes meditáció gyakorlásának képessége, hogy a
tudat mélyére hatoljunk; inkább az illúzióink, hibás nézeteink és érzelmeink
miatti negatív energia miatt van mindez, amelyeket kezdet nélküli időktől fogva
halmoztunk fel.
Ha leülünk meditálni, ez az energia testi szinten kényelmetlenségként,
nyugtalanságként, szellemi szinten pedig álmosságként, izgalomként,
feszültségként, kétségként jelenik meg. A bölcsesség lángja gyengén pislákol
bennünk, de nem tud elég fényt adni a negatív energia e sötét viharában.
Le lehet csendesíteni
azt a vihart, meg lehet tisztítani azt a negatív energiát, amely megakadályoz
minket abban, hogy a megvilágosodás útját járjuk. Egy különösen hatékony vadzsrajána
módszer erre a Gyémánt Tudat Vadzsraszattva (tib Dorzse Szempa)
gyakorlata. Azt mondják, olya hatékonyan égeti el az illúziókat és a negatív
energiákat, mint az erdőtűz a fákat. Minden tett következményeire jellemző,
hogy azok idővel növekednek, ahogy egy magból is sok gyümölcs származik.
Nyilvánvaló, hogy ahhoz, hogy ezt a negatív tettek esetében megakadályozzuk,
szükséges megtisztítani tudatunkat azoktól a benyomásoktól, amelyeket a test,
beszéd és tudat negatív tetteivel okoztunk.
A Gyémánt Tudat
Vadzsraszattva recitáció legalább huszonegyszeri ismétlése naponta a nap
végén, megtisztít minket az aznap felhalmozott negatív karmától és ezzel
megakadályozza annak növekedését. Ha megfelelő körülmények között megfelelő
tudatállapotban százezerszer ismételjük el, teljesen megtisztít minket összes
negatív energiánktól.
Negatív
energiáink teljes megtisztítása, amely biztosítja számunkra, hogy nem
tapasztaljuk többé a negatív tettek következményeit, az erős, őszinte
megbánástól függ. Ennek a főleg belső gyakorlatnak négy lépése van, amelyet A
Négy Gyógyító Hatalomnak neveznek. A Lama Thubten Zopa Rinpocse által
összeállított két meditáció Gyémánt Tudat Vadzsraszattva vizualizációt
tartalmaz A Négy Gyógyító Hatalommal: az
egyiket ülve végezzük, a másikat leborulva.
Az ülőgyakorlat
A bizalom hatalma
Fejtetőnktől négy hüvelyknyire vizualizáljunk egy
kinyílt fehér lótuszt, amelynek közepe egy holdkorong. Ezen ül Gyémánt Tudat
Vadzsraszattva. Fehér, áttetsző, mennyei selyemből készült ruhát és
gyönyörű ékszereket visel. A vizualizáció minden része fénytermészetű. Két keze
van, amelyet a szíve előtt keresztez: a jobb kezében vadzsrát, vagyis
gyémántjogart a nagy boldogság szimbólumát, a bal kezében gantát vagyis
csengőt, az üresség bölcsességének szimbólumát tartja. A vadzsra és a ganta
együtt a megvilágosodott állapot elérését jelenti, az üresség bölcsessége és a
belőle megjelenő formák elválaszthatatlan egységét. Szívénél holdkorong van,
amelynek közepében a HUM szótag található, körülötte pedig az óramutató
járásával ellentétes irányban a Százszótagú Mantra.
Ezt a vizualizációt tartsuk meg tudatunkban
tisztán, és recitáljuk a következő imát, amely menedékvételre és a bodhicsitta
felébresztésére irányul:
Menedéket
veszek a Három Drágaságban; a tudat teljesen megvalósított állapotában - a
Buddhaságban, a Dharmában - a tanításokban, a Szanghában a gyakorlók
közösségében
Megszabadítom
az összes érzőlényt;
És a
megvilágosodás felé vezetem őket;
Ennek
érdekében felébresztem magamban a megvilágosodás tudatot a bodhicsittát.
A megbánás hatalma
Idézzük fel mély megbánással azokat a jellemző negativitásokat,
amelyeket felhalmoztunk. Ezután meditáljunk a következőn:
A
negatív karma, amit kezdettelen időtől fogva felhalmoztam, olyan méretű,
mint egy nagy király kincstára. Noha minden egyes negatív tett számtalan
világkorszaknyi szenvedéshez vezet, mégis egyebet sem teszek, mint negatív
tetteket hajtok végre. Noha el akarom kerülni a nem erényes tetteket és
gyakorolni az üdvöset, éjjel-nappal, szünet nélkül negativitás és erkölcsi
bukás esőjét hozom létre. Hiányzik belőlem a hibák megtisztításának képessége,
úgy, hogy nyomtalanul eltűnjenek; és ezekkel a negatív benyomásokkal a
tudatomban egyszer meg fogok halni, és rossz újraszületésben lesz részem. Mit
tehetnék? Kérlek, Vadzsraszattva, nagy együttérzéseddel szánj meg és
vezess ki engem a sötétből!
Az ellenerő hatalma
Vizualizáljuk, hogy minden irányba fény sugárzik
ki a Gyémánt Tudat Vadzsraszattva szívében lévő HUM szótagból a buddhákhoz
azzal a kéréssel, hogy adják áldásukat. Ők meghallgatják a kérést és fehér
fényt, valamint nektárt sugároznak, testük, beszedük és tudatuk bölcsességének
esszenciáját. A nektár úgy hullik, mint tej-eső, majd beolvad a Vadzsraszattva
szívében található HUM mantrába. Teljesen megtölti testét,
kiemeli gyönyörűségét, növeli a mantra ragyogását, míg végül az százezer
hold fényében tündöklő havas hegy fényével ragyog.
Ezután a Százszótagú Mantrát
recitálva képzeljük el, hogy fehér fénysugarak és nektár áramlik a HUM szívszótagból
és a Vadzsraszattva szívénél lévő mantrából. Fejtetőnkön
keresztül belénk áramlik, végtelen áldással töltve meg testünket és tudatunkat.
OM VADZSRASZATVA
SZAMAJA
MANU PALAJA
VADZSRASZATTVA
TENOPA
TITHA DIDO ME BHAVA
SZUTO KAJO ME
BHAVA
SZUPO KAJO ME
BHAVA
ANURAKTO ME
BHAVA
SZARVA SZIDDHI
ME PRA JACA
SZARVA KARMA SZU
CA ME
CSITAM SHRI JA KURU
HUM
HA HA HA HO
BHAGAWAN
SZARVA TATHAGATA
VADZSRA MA
ME MU CA VADZSRI BHAVA
MAHA
SZAMAJA SZATTVA AH
HUM PE
tibeti kiejtésben: BENZA
SZATO HUNG
Folytassuk a mantra
recitálását és képzeljük el magunkban a nektár áramlását, miközben sorban a
következő négy vizualizációt látjuk és érezzük.
A test megtisztítása
–
Illúzióink, negativitásaink, különösen a testünk által elkövetett cselekedetek,
fekete tinta formájában jelennek meg. A rossz szellemek által okozott
betegségek, szenvedések, skorpiók, kígyók, békák és rákok formájában
jelentkeznek. A fény és nektár kimossa ezeket belőlünk alsó testnyílásainkon
keresztül, ahogy a szennyvíz távozik a szennyvízelvezető csőből. Teljesen
megszabadulunk ezektől a szenvedésektől; és nem fognak létezni többé soha.
A beszéd
megtisztítása – A beszéd által elkövetett negativitások,
illúziók folyékony kátrányként jelennek meg. A fény és a nektár megtölti
testünket, mint a víz egy piszkos poharat: a negativittások, mint a piszok,
felemelkednek, majd felső testnyílásainkon keresztül eltávoznak. Teljesen
megszabadultunk a szenvedésektől; nem léteznek többé soha.
A tudat megtisztítása – Tudatunk illúziói és negativitásai sötétségként
jelenek meg a szívünkben. Ahogy eléri a fény és a nektár erőteljes áramlása, a
sötétség hirtelen eloszlik. Teljesen megszabadultunk ezektől a problémáktól:
nem léteznek többé sehol.
A test, beszéd és
tudat egyszerre történő megtisztítása – Végül egyszerre
vizualizáljuk mind a három megtisztulást; elsöprik a finom akadályokat, amelyek
meggátolják, hogy helyesen lássuk a létező dolgokat. Teljesen megszabadultunk
ezektől a problémáktól: nem léteznek többé sehol.
Ha nincs sok időnk, vagy csak
lusták vagyunk, és nem tudjuk megcsinálni a fentebbi vizualizációt, van egy
rövidebb változat is.
Minden illúzió és negativitás, amelyet kezdet nélküli időktől
fogva gyűjtöttünk össze, sötétségként jelenik meg a szívünkben. Ahogy
ismételjük a mantrát, mérhetetlen, erőteljes fehér fénysugarak és nektár
áramlik Vadzsraszattva szívéből a fejtetőnkön át belénk. A sötétség a
szívünkben hirtelen eloszlik, ahogy egy szobában levő sötétség azonnal eltűnik,
ha meggyújtják a lámpát.
Az
ígéret hatalma
Ígérjük meg Vadzsraszattvának
a következőket (akár meg is határozhatjuk azt az időtartamot, amíg azt be
akarjuk tartani):
Ezeket a negatív tetteket nem
fogom elkövetni mostantól.
Vadzsraszattva örül és így szól:
Lényegiség gyermeke, minden
negativitásod, zavarodottságod és be nem tartott fogadalmad teljesen
megtisztultak.
Ezután Vadzsraszattva fénnyé válik és belénk áramlik.
Testünk, beszédünk és tudatunk elválszthatatlanul eggyé válik Vadzsraszattva
magasztos testével, beszédével, tudatával.
A meditáció végeztével a következő imát recitáljuk:
Ezen érdemek által
Bárcsak hamar elérném Gyémánt
Tudat Vadzsraszattva állapotát,
és kivétel nélkül minden
lényt a megvilágosodás
ezen állapotába vezethetnék.
A megvilágosodás tudat
bodhicsitta páratlan drágaköve,
amely nem keletkezett,
keletkezzen és növekedjen,
és amely keletkezett, ne
csökkenjen,
hanem növekedjen és
növekedjen.
A leborulás közben végezendő gyakorlat
Képzeljük el Vadzsraszattvát
magunk előtt, és minden érzőlényt magunk körül emberi formában. Vegyünk
menedéket és gondoljunk erre:
Hogy átalakíthassam
testemet, beszédemet és tudatomat Gyémánt Tudat Vadzsraszattva szent testévé,
beszédévé és tudatává, minden érzőlényt kik már előzőleg anyáim voltak, a
megvilágosodás felé vezetésüknek egyedüli szándékáért, nagy tisztelettel
leborulok.
A
megbánás hatalma
Idézzük fel mély megbánással
azokat a jellemző negativitásokat, amelyeket felhalmoztunk.
Az
ellenerő hatalma
Mialatt leborulunk,
ismételjük Gyémánt Tudat Vadzsraszattva mantráját. A mantrát
fényből levő fehér betűk soraként képzeljük el, amelyek Vadzsraszattva homlokán
levő fehér OM szótagból áramlanak és beolvadnak a mi homlokunkba,
megtisztítva minden elhomályosulástól testünket.
Ugyanekkor a mantrát fényből levő vörös betűk soraként
is elképzeljük, amelyek Vadzsraszattva torkában levő vörös AH
szótagból áramlanak és beolvadnak a mi torkunkba, megtisztítva beszédünket
minden elhomályosulástól.
Ezzel egyidőben vizualizáljuk a mantrát fényből levő kék betűk soraként, amelyek Vadzsraszattva
szívében levő kék HUM szótagból áramlanak és beolvadnak a mi szívünkbe,
megtisztítva minden elhomályosulástól tudatunkat.
Ahogy ilyen módon megtisztítjuk magunkat, képzeljük el, hogy a
körülöttünk levő összes többi érzőlény is leborul, és megtisztítja saját
testét, beszédét és tudatát.
Minden egyes leborulás után egy Vadzsraszttva képmás
olvad belénk és minden lénybe. Gondoljunk arra, hogy a mi és minden lény teste,
beszéde és tudata tökéletesen megtisztult és eggyé vált Vadzsraszattva
testével, beszédével és tudatával.
A rövid Gyémánt Tudat Vadzsraszattva mantra:
OM VADZSRASZATTVA HUM
tibeti kiejtésben: OM BENZA SZATO HUNG
Az
ígéret hatalma
Az ülés végén tegyük meg
ígéretünket, vizualizáljuk Vadzsraszattvát, amint belénk és minden érzőlénybe
beolvad, és a két felajánlóimával ajánljuk fel a gyakorlás érdemeit.
A
hosszú mantra magyarázata
Az om a buddhák testének, beszédének és
tudatának tulajdonságait szimbolizálja. Ugyanakkor azt is jelenti minden, ami
kedvező és legmagasabb értékű.
vadzsraszattva: (tib Dordzse Szempa) a
bátor, aki rendelkezik
az elválszthatatlan transzcendens bölcsességgel;
az elválszthatatlan transzcendens bölcsességgel;
samaya: fogadalom, amit nem lehet megszegni;
manu palaja: vezess végig az általad megjárt úton a megvilágo-
sodásig;
sodásig;
vadzsraszattva teno pa: hogy közelebb legyek a
szent vadzsra
tudathoz;
tudathoz;
tistha: kérlek tarts ki mellettem;
dido: szilárd; stabil, mert az abszolút természetre
támaszkodik;
me: én, engem;
bhava: kérlek, add meg a képességet, hogy meglássam a jelenségek valódi természetét;
suto kajo me bhava: kérlek,
legyél nagyon elégedett velem,
supo kajo me bhava: hadd
maradhassak magasan kifejlesztett nagy boldogság állapotában;
anu rakto me bhava: kérlek,
időzz a szeretet természetében, amely a Te állapotodba vezet el;
sarva siddhi me par ja ca: kérlek, add meg nekem a
tényleges megvalósításokat;
sarva karma su ca me: kérlek
add, hogy az erényes tetteket gyakorolhassam;
ci tam shri ja kuru: kérlek, add meg nekem valamennyi dicsőséges
tulajdonságodat;
hum: a szent vadzsra
tudatot jelentő magszótag;
ha ha ha ha ho: az öt transzcendens bölcsesség megnyilvánulása;
bhagavan: az, aki minden elhomályosulástól megszabadult,
minden megvalósítást elért és minden szenvedésen túljutott;
sarva tathagata: mindenki,
aki bejutott tér ürességébe, úgy,
ahogy az van;
ahogy az van;
vadzsra: elválaszthatatlan;
ma me mu ca: ne hagyj el;
vadzsra bhava: az
elválszthatatlanság természete;
maha samaya sattva: a nagy bátor, akié a
fogadalom, a szent tudat;
ah: a szent vadzsra beszédet szimbolizáló
magszótag;
hum: a nagy boldogság transzcendens bölcsességét
szimbolizálja;
pe: megvilágítja az elválszthatatlan boldogság és
üresség
transzcendens bölcsességének megértését. Lerombolja a dualisztikus tudatot, amely ennek a bölcsességnek az ellentéte;
transzcendens bölcsességének megértését. Lerombolja a dualisztikus tudatot, amely ennek a bölcsességnek az ellentéte;
Összefoglalva, a mantra jelentése: Ó Te Rendíthetetlen Hatalmas, kinek magasztos
tudata minden buddhák gyémánt természete, megsemmisítettél minden elhomályosulást,
elérted az összes megvalósítást és túljutottál a szenvedésen, te már szabad
vagy de szabadíts fel igéretednek megfelelően
VIZUALIZÁCIÓ II.
Kathlen Mcdonald mesterétől Láma Jeshe másik szívbéli tanítványától
Lama Thubten Zopa Rinpocse: Daily Purification - A Short Vajrasattva Practice LYWA 2001
Kathlen Mcdonald mesterétől Láma Jeshe másik szívbéli tanítványától
Lama Thubten Zopa Rinpocse: Daily Purification - A Short Vajrasattva Practice LYWA 2001
Napi megtisztulás Vajrasattva rövid gyakorlata vizualizációja
Fejem
felett lótuszon és holdon Gyémánt Tudat Vadzsraszattva Apa és Anya. Testük
fehér; mindegyiknek egy arca és két karja van. Gyémánt Tudat Vadzsraszattva
gyémántjogart és csengőt tart, párja görbe kést és koponya csészét. Átölelik
egymást. Az Apa hat mudrával van díszítve míg az Anya öttel. Az Apa vadzsra
ülésben ül míg párja lótusz ülésben.
„Gyémánt Tudat
Vadzsraszattva a gyökérmesterem, minden buddha szent tudatossága, az
Igazságtest a Dharmakája aki a végtelen együttérzéséből, ami átölel engem és
minden lényt, most megjelenik ebben a formában, hogy megtisztítson engem és
mindenlényt.”
Ezen
a módon a tudatod odaadással fordul a Mester Vadzsraszattva felé aki a forrása
minden áldásnak és megvalósításnak a megvilágosodás ösvényén.
„Gyémánt Tudat
Vadzsraszattva szívében a holdkorongon áll a HUM szótag körbe véve a száz
szótagú mantrával. Erőteljes fehér nektár áramlat folyik a HUM ból és a mantra
koszorúból és megtisztulok minden betegségtől, ártó szellemektől, negatív
karmától és elhomályosulástól.”
Recitáld
a mantrát hétszer vagy huszonegyszer vagy annyiszor amennyiszer lehetséges,
gyakorolva a három technikát; a lefelé tisztítás, a felfelé tisztítást és az azonnali
tisztítást.
A
végkövetkeztetés: ha már befejezted az előkészítő 100 000 Vadzsraszattva
mantra recitációt akkor nem állhatsz meg, ellazulva és azt mondva hogy: „Na most már befejeztem a Vadzsraszattva
előkészítő gyakorlatát most már nem kell soha többé recitálnom a mantráját.” Fent
kell tartanod a hosszú Vadzsraszattva mantra napi legalább 21 ismétlését vagy a
rövid mantra minimum 28 ismétlését abból a célból hogy folytasd a negatív karma
tisztítását és megelőzd a megsokszorozódását.
Javasolt napi tisztító mantra gyakorlás (a szerk.):
minimum 21 százszótagú +
108 rövid hatszótagú gyémánt tudat mantra
ajánlott 108(egy malányi)
százszótagú + 108 rövid hatszótagú gyémánt tudat vadzsraszattva mantra így kb. 3év (1000nap) alatt elvégezhető
a negativitások alapvető megtisztítása a 100 000 ismétlés.
"A Dordzse Szempa-gyakorlatokhoz fűzött kommentárokban, a tantrák egyikében azt olavashatjuk: "Ha képesek vagyunk 108-szor elismételni a mantrát anélkül, hogy a tudat elkalandozna, a győzedelmesek gyermekévé váltunk." Ez azt jelenti, hogy a mantra ereje a gyakorlatra összpontosított tudattól függ. Ha a tudat nem szétszórt, akkor a mantra ereje a megvalósítás igen magas állapotai idézi elő, melyek egy magas bódhiszattvaszintre juttatnak bennünket, és valóban a Győzedelmesek gyermekévé leszünk. E meditáció tekintetében a tudat számára az egyetlen fontos elfoglaltság a meditáció az istenség alakján, a recitált mantra hangja és a bennünket újra meg újra megtisztító nektársugár vizualizációja. Ezentúl a tudat ne kalandozzon semerre." Kalu Rinpocse - A tibeti buddhizmus alapjai
A vadzsraszattva gyakorlat fontosságáról szóló tanítás
Gyatrul Rinpoche
2014. Free download by Vimala Treasures. ©Vimala
fordította Kovács Endre
Most van alkalmunk gyakorolni. Őszentsége Dudjom Rinpoche feleségének Sangyumnak a parinirvánájának alkalmából; így ezt az okot feltudjuk használni arra, hogy felajánlást tegyünk minden buddhának és bódhiszattvának egy kicsit gyakorolva. Ha az emberek összetudnak gyűlni Vadzsraszattvát gyakorolni az csodálatos, de azok akik nem képesek eljönni azok is recitálhatják Vadzsraszattva száz szótagú mantráját. Még ha annyira egyszerű vagyis mint én, ha ha ha, még akkor is recitálhatod a hatszótagú mantrát. OM BENZAR SZATO HUNG(Om Benza Szato Hung v. Om Vadzsraszattva Hum v. Om Benza Szato Hum). A legjobb eset az ha folytatod ezt a gyakorlatod egész életedben. Ha ez nem lehetséges, legalább próbáld meg gyakorolni egy évig vagy egy hónapig. Nem lehet kifogás arra, hogy nem gyakorolunk, mert még a gyerekek is tudják recitálni, hogy OM BENZAR SZATO HUNG. Próbálj egy málányit mondani (108ismétlés) a rövid mantrából mindennap. Vagy akár 1000 is naponta(10kör). Bármennyi energiád és lehetőséged vagy érdemed van, kérlek használd fel a gyakorlásra. Ezt tanította minden mester a szövegekben, amit nálam jobban tudsz.
"A Dordzse Szempa-gyakorlatokhoz fűzött kommentárokban, a tantrák egyikében azt olavashatjuk: "Ha képesek vagyunk 108-szor elismételni a mantrát anélkül, hogy a tudat elkalandozna, a győzedelmesek gyermekévé váltunk." Ez azt jelenti, hogy a mantra ereje a gyakorlatra összpontosított tudattól függ. Ha a tudat nem szétszórt, akkor a mantra ereje a megvalósítás igen magas állapotai idézi elő, melyek egy magas bódhiszattvaszintre juttatnak bennünket, és valóban a Győzedelmesek gyermekévé leszünk. E meditáció tekintetében a tudat számára az egyetlen fontos elfoglaltság a meditáció az istenség alakján, a recitált mantra hangja és a bennünket újra meg újra megtisztító nektársugár vizualizációja. Ezentúl a tudat ne kalandozzon semerre." Kalu Rinpocse - A tibeti buddhizmus alapjai
A vadzsraszattva gyakorlat fontosságáról szóló tanítás
Dudjom Sangyum Parinirvánájának alkalmából
Gyatrul Rinpoche
Dudzsom Rinpocse feleségével Sangyum Wangmoval
2014. Free download by Vimala Treasures. ©Vimala fordította Kovács Endre
Most van alkalmunk gyakorolni. Őszentsége Dudjom Rinpoche feleségének Sangyumnak a parinirvánájának alkalmából; így ezt az okot feltudjuk használni arra, hogy felajánlást tegyünk minden buddhának és bódhiszattvának egy kicsit gyakorolva. Ha az emberek összetudnak gyűlni Vadzsraszattvát gyakorolni az csodálatos, de azok akik nem képesek eljönni azok is recitálhatják Vadzsraszattva száz szótagú mantráját. Még ha annyira egyszerű vagyis mint én, ha ha ha, még akkor is recitálhatod a hatszótagú mantrát. OM BENZAR SZATO HUNG(Om Benza Szato Hung v. Om Vadzsraszattva Hum v. Om Benza Szato Hum). A legjobb eset az ha folytatod ezt a gyakorlatod egész életedben. Ha ez nem lehetséges, legalább próbáld meg gyakorolni egy évig vagy egy hónapig. Nem lehet kifogás arra, hogy nem gyakorolunk, mert még a gyerekek is tudják recitálni, hogy OM BENZAR SZATO HUNG. Próbálj egy málányit mondani (108ismétlés) a rövid mantrából mindennap. Vagy akár 1000 is naponta(10kör). Bármennyi energiád és lehetőséged vagy érdemed van, kérlek használd fel a gyakorlásra. Ezt tanította minden mester a szövegekben, amit nálam jobban tudsz.
Tibetben tanításokat kaptam a Mesteremtől, melyekben elmagyarázta, hogy Vadzsraszattva a megtestesülése a buddhák megvilágosodott formájának, beszédének, tudatának, képességeinek és aktivitásának. Vadzsraszattva a lényege minden gurunak, jidámnak és dákininak, a lényege minden bölcsesség istenségnek, akár békítő, gazdagító, hatalom alá vonó vagy haragos, férfi vagy női. Ha a békítő megvilágosodott aktivitást szeretnénk megidézni, Vadzsraszattvát kell gyakorolnunk; ha a gazdagító megvilágosodott aktivitást szeretnénk megidézni, vagy a hatalom alá vonót, vagy a haragosat, hasonlóképpen Vadzsraszattvát kell gyakorolnunk. Nem számít milyen istenséget kívánunk megvalósítani, a Vadzsraszattva gyakorlatával megvalósítjuk azt is. Nem létezik ennél erőteljesebb gyakorlat; nincsen másnak erősebb áldása. Ez a leghatékonyabb módja az elhomályosulások beismerésének és megtisztításának, az érdem és bölcsesség halmozásnak, és a mások javára válásnak.